NMBS Vertragingen
Het kan altijd voorkomen dat uw trein vertraging heeft. Het is dus altijd raadzaam om voor uw vertrek eerst de NMBS Vertragingen te bekijken.
Op die manier kunt u rekening houden met een eventuele verlate tijd van aankomst. Of u heeft de mogelijkheid om voor een ander traject te kiezen. In veel gevallen worden spoorwerkzaamheden ruim van te voren aangekondigd. Deze vertragingen kunt u ook aflezen op de NMBS Routeplanner. Toch kan het voorkomen dat er onvoorziene storingen e.o. andere problemen optreden op uw traject. In dit geval probeert NMBS u als reiziger direct op de hoogte te stellen van de oorzaak van de vertraging.
Check NMBS Vertragingen Online
U kunt als reiziger eenvoudig online controleren of er NMBS Vertragingen zijn op uw traject. Door gebruik te maken van de NMBS Vertragingsattest bent u altijd voorzien van de juiste informatie. U kunt eventuele vertragingen tot wel 7 dagen terugzien. Zo kunt u achteraf zien wat de oorzaak van uw vertraging is geweest.
Vertragingen Bekijken
Wilt u controleren of er vertraging is op uw traject? Of heeft u vertraging gehad, en bent u benieuwd naar de oorzaak hiervan? Klikt u dan HIER om naar de website van NMBS te gaan om de NMBS Vertragingen te bekijken. U hoeft enkel uw treinnummer en de datum van de vertraging in te vullen. Wanneer u dit heeft gedaan krijgt u onderstaand scherm in beeld.
In dit voorbeeld gebruiken we als voorbeeld Treinnummer 110 met als datum 4 februari 2016. Wanneer u dit heeft ingevuld kunt u op de knop “Zoeken” klikken op het scherm. U krijgt vervolgens onderstaand scherm te zien met daarin alle informatie m.b.t. uw treinnummer.
In het overzicht ziet u vervolgens de rode opmerkingen staan naast de tijd. Dit geeft de huidige vertraging per spoort op uw traject aan. Houdt u er rekening mee dat de vertragingen in dit overzicht een indicatie zijn van de werkelijke vertraging. In de praktijk kan dit soms iets afwijken van dit overzicht.
Klik HIER voor meer informatie over de NMBS klantendienst.